2011 Robert Dunder

damklubben-dunder (1)

Robert Dunder

Umåkers Damklubb har 2011 utsett Robert Dunder till årets stipendiat.

Robert Dunder började redan som 13-åring att hjälpa till i sin morbror Rolf G Jonssons stall i Sävar. Han fick blodad tand
efter att hästen han kört ett helt sommarlov, kom ut och tog två raka segrar. Robert har arbetat en lång tid hos Ove A
Lindqvist, men även hunnit med tjänstgöring hos Anders Stenman, Jan Norberg och som privattränare en tid åt stall Tiltbugg. Sedan oktober 2010 återfinns han som lärling hos Umåkertränaren Akseli Lahtinen.

Hemma i stallet i Nordmaling där Robert bor, finns också fyra hästar som ska tränas på kvällarna efter jobbet.
Nästa tillskott i stallet är en liten ponny till dottern, 4 år gammal.

Robert har utvecklats positivt i sin löpkörning, och tar för sig mer i loppen och blir bättre och bättre som kusk.
År 2010 vann han sex lopp och sju andraplatser och tolv tredjeplatser.

Priset består av 7.000 kr som han får använda till att förkovra sig inom yrket, studioresa etc.

Umåkers Damklubb önskar Robert stort lycka till i fortsättningen.

Umåkers Damklubb